3 Грудня 2019

Що потрібно знати про рух “STEM-дівчата”. Інтерв’ю з Іриною Патранюк

Оскільки наразі рух за участь дівчат в напрямку STEM набирає обертів, ми вирішили поговорити про це з учителем інформатики Южноукраїнської гімназії № 1 Іриною Патранюк. Пані Ірина є дуже активною учасницею цього руху, а успіхи її вихованок у STEM-проєктах не поступаються результатам хлопців.

Пані Ірино, що означає поняття “STEM дівчата”?

Це представниці чарівного жіноцтва – сміливі, активні, не бояться викликів, вміють автоматизувати складні процеси, користуються інноваційними технологіями, досягають успіху в науці, реалізують цікаві ідеї, які є корисними для людства.

Чому зараз це дуже актуально?

В сучасному світі багато процесів автоматизовано, інноваційні технології дозволяють зекономити час для того, щоб реалізувати свої інтереси на свою та користь. Дівчат ще в школі треба навчати тому, що все можливе, якщо цього дійсно захотіти. Дуже часто учениці відчувають себе невпевнено поряд з хлопцями, які демонструють знання з математики, технологій чи інженерії. Вони не вірять в свої сили та можливості. Коли я пропоную дівчатам взяти участь у проектах пов’язаних зі STEM, перше, що я завжди чую це –  “де я, а де математика?!” або “я не володію інноваційними технологіями”. А коли починаєш детально обґрунтовувати, що необхідно зробити для створення розумного приладу, чи як юриспруденція пов’язана з математикою, то у дівчат народжують неймовірні ідеї, виникає бажання досягати успіху в STEM – сферах.

В яких програмах беруть участь ваші вихованки?

Наші гімназистки є активними учасницями програми Дівчата STEM (організатором є Центр «Розвиток Корпоративної Соціальної Відповідальності», за підтримки компанії SAP), хакатонів для школярок «HackGood 2.0: Як зробити STEM-професії цікавими для дівчат?», брали участь в онлайн-марафоні GIRLS POWER TECH («Дівчата заряджають технології») від Академія Cisco, учасниці обласного фестивалю “Моя STEM-ідея”,   конкурсів “Компютерної графіки” та “Компютерної анімації”, є членкинями команди SOVENYATA FIRST LEGO League тощо.

Які досягнення мають ваші дівчата?

Дівчата відповідально та старанно підходять до розв’язку технічних задач, охайно та міцно конструюють роботів. Створюють власні  STEM проекти, які популяризують цей напрям серед дівчат. Нещодавно Шаповал Тетяна – учениця 9-го класу в рамках програми «Агенти змін. Діти» створила соціальний проект «STEM без обмежень», метою якого є проведення STEM-занять для дітей позбавлених батьківського піклування.

В 2018 році учениця Шаповал Тетяна зайняла ІІІ місце на Всеукраїнських змаганнях з моделювання «розумних» пристроїв STEAM-HOUSE . У фіналі вона була єдиною дівчиною серед 9 хлопців. Цей факт заставляє замислитися, як надихнути наших українських дівчат повірити в себе, щоб вони не боялися реалізовувати свої STEM-ідеї в життя.

Яким чином стимулювати мотивацію дівчат до розвитку у сфері математики, програмування, фізики?

Важливо повірити в дівчат, надихнути їх впевнено вирішувати ті задачі, які підкидає життя. Активно залучати до різноманітних конкурсів, проектів, олімпіад. Допомагати, якщо в них виникають труднощі.